Det närmar sig!

Den 20 maj ska jag och min älskling gifta oss. Mycket planering då vi ska ha det hemma hos oss. Själva giftermålet blir borgligt och vi ska gör det vid en vacker plats nere vid slottsparken med utsikt över mälaren. Vi vill ha det så enkelt som möjligt! Men saker börjar gå överstyr.

Det började med att min dotter skulle sjunga våran låt och det kommer bli kanon. Sen blev det tillökning med "Greken" som ska dra en vacker låt från Ulf Lundell vilket också kommer bli grymt. Räcker bra så tänkte jag, det blir lagom. Ack vad jag bedrog mig! Flera ska sjunga!

Svärmor skall studsa runt på gräset i slottsparken och sjunga Tingeling ackompanjerad av min son och "Greken". Inte nog med det, min svåger har anmält sitt intresse att sjunga någon låt som heter Spinnrocken helt utan musik. Hela bröllopet har utvecklats till någon jävla musikal.

Personligen tänker jag något senare på kvällen dra mitt parad nummer, Öppna din dörr med kungen Tommy Nilsson.

Hur som helst så kommer det bli en grymt rolig tillställning, ska placera ut massa dolda mikrofoner, spela in allt och ge ut en dubbel CD lagom till jul. Alla intäkter från försäljningen går oavkortat till riksförbundet för tondöva.



Här är muren jag tjafsat om hela helgen. Inte mycket att gnälla över va? Visst blev den bra, min sambo är en riktig trädgårds wizzard!

Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: mickis

jäklar vad snygg mur! ni är ju grymma.....!

2009-04-19 @ 19:09:13
Postat av: Lotta

Sitter och pluggar vid datorn och ibland behöver man tänka på annat ett tag, då passar din blogg bra. Uppfattade jag det hela rätt nu? Du vill alltså att ert bröllop ska vara en musikal? I så fall kan jag en hel del sånger, jobbar ju på dagis, skulle kunna doa till spindelsången som du nämnde. Har ett par dansnummer också, bland annat en riktigt bra om en trasdocka. Säg bara vad ni vill ha så ställer jag upp!

2009-04-19 @ 20:12:34
Postat av: Anna-Carin

Nu var det meningen att det här skulle bli en överaskning, men även jag ska sjunga! solo...



Håller som mest på och övar nu på en vacker kärleksballad på engelska som jag ska sjunga under vigseln:-)



Det kommer att bli ett fantastiskt bröllop med mycket sång och dansuppträdanden!!!



Puss från din blivande....

2009-04-20 @ 08:09:31
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0