Lördag!

Lördag, då ska man vara ledig och ta det lugnt! Men så blev det inte den här lördagen heller. Mur jäveln skulle göras klar vilket också är gjort. Skönt tänkte jag och försökte sätta mig i soffan..........PLANTAGEN........skulle tydligen besökas! Det skulle bli en ört trädgård bakom muren. Ner dit och köpa växter.

Väl hemma igen smiter jag in till soffan och hinner precis sätta på TV:n när någon ropar utifrån trädgården att gräsmattan skall topp dressas. Bara att släppa fjärrkontrollen och börja bära jord säckar. Men vad fan, det var ju bara hockey på TV:n. Topp dressar mycket hellre än att se Sverige - Finland.

Topp dressen är klar så nu jävlar ska jag väl få sätta mig en stund med en kall öl och kolla hockey. Ölen är slut och likaså hockey matchen. Så nu sitter jag och zappar på TV:n med ett glas vitt vin i handen.......!!????!!

Vad fan hände????

Kommentarer
Postat av: kicki

Vilket hårt liv du lever! Är det en slavdrivare du ska gifta dig med?

Hoppas det spöregnar imorgon så du kan sitta i soffan och zappa.



kram Kicki

2009-04-18 @ 17:56:56
Postat av: Lotta

Hej Moffa!

Det är nog lika bra att du vänjer dej. Öl och hockey är för såna som bor i lägenhet utan gräs utanför. Att de överhuvudtaget får sända hockey under "radhussäsongen" är ju inte klokt, det finns ju många gamla lägenhetsbor som du som inte riktigt hunnit inse allvaret med trädgårdsarbetet och ff tror att de kan vara lediga på helgerna. Försök ändå att njuta av den här tiden, snart är det vinter igen och då ska det skottas snö och byggas islyktor (speciella radhuslyktor, frysta i hinkar) och spolas isbana till kidsen. Kallt och jävligt! Nej kämpa på och njut av värmen!

Kram Lotta

2009-04-19 @ 10:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0