Måndag!

Så sitter man på jobbet igen efter en skön helg. I fredags tog min yngsta son studenten, alltid lika kul att se fulla ungdomar springa runt i kostymer och konduktörs hattar på huvudet. Alla är glada och sjunger eller skriker högt att dom tagit studenten. Sen är det lastbilsflak som gäller.

Polisen är på plats och håller ordning, eller gör dom det?? När portarna öppnas och hundratals 19 åriga studenter springer ut för att möta sina nära och kära då förvandlas hela skolgården till en gigantisk langnings central. Samtliga 19 åringar får alkohol hängd runt halsen. Helt plötsligt är det helt OK att köpa ut till minderåriga. Sen kastar man upp 50 fulla 19 åringar på ett lastbilsflak som polisen snällt vinkar förbi ut i trafiken.

I höst ska jag åka ner till en gymnasie skola och dela ut alkohol på skolgården och sen erbjuda en skolklass transport till pendeltågen med min hyrda Q8 lastbil. Inom 10 minuter kommer jag att ligga på marken med handbojor och hela insattsstyrkan vaktar mig med skarpladdade Automat vapen. Isolerad på Kumla bunkern får jag smuggla ut blogg inlägg i en 7-9 år framåt.

Så skön dubbelmoral vi har i detta land.

Hur som helst, jag är grymt stolt över att du klarade av det här Emil. Nu börjar det verkliga livet. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0